Footure logo - stopa

Footure - Študentská spoločnosť.

Index:

O nás, ako o spoločnosti

Spoločnosť Footure vznikla pri Gymnáziu v Považskej Bystrici ako súčasť nepovinného predmetu Aplikovaná ekonómia, ktorá sa na stredných školách vyučuje z iniciatívy neziskovej organizácie Junior Achievement Slovensko. Naša milovaná škola sa z tradície zapojila aj tohto roku a umožnila nám naberať zaujímavou formou nielen vedomosti, ale aj skúsenosti.

Projekt

Založenie podniku je rozhodnutie, ku ktorému moholo viesť viacero podnetov. My sme tak učinili pre veľké možnosti robiť to čo nás zaujíma, možnosť niečo si zarobiť a preto, že nám to bolo umožnené.

Študentské spoločnosti sa realizujú formou akciovej spoločnosti, z čoho vyplývajú isté fakty. Vlastníkmi spoločnosti sú akcionári, ktorí nákupom akcií nadobúdajú určitý podiel vlastnítva, a zároveň tým vytvárajú základný kapitál spoločnosti. Vlastníctvo podielu spoločnosti umoužňuje akcionárom prostreníctom valného zhromaždenia ovplyvniť činnosť spoločnosti do miery zodpovedajúcej pomernej hodnote ich vkladu, tada cez predstavenstvo kontrolované dozornou radou a cez management, ktorý riadi spoločnosť priamo ovplyvňujú a usmerňujú činnosť spoločnosti (tada aspoň majú tú možnosť).

Cieľom spoločnosti je zisk, ktorý sa snaží dosiahnuť svojou činnosťou, pre ktorú sa takisto musí rozhodnúť, a podľa rozhodnutia vytvoriť vhodnú vnútornú hierarchiu spoločnosti, ktorá umoží optimálne fungovanie spoločnosti počas celej doby existencie spoločnosti. Na konci činnosti treba zhodnotiť výsledky a v prípade kladných čísel v kolónke zisku vyplatiť akcionárov, ktorí ručia iba do výšky svojho vkladu.

Samozrejme, my máme podmienky o dosť zjednodušené, či už v oblasti konkurencie alebo aj v iných záležitostiach (zas na druhú stranu sa musíme venovať aj škole a inmým povinnostiam, takže s časom sú trošku problémy). Keďže sme študentská spoločnosť, zameriame svoju činnosť na školu a jej blízke okolie. A samozrejme, našu činnosť budeme viesť v súlade s pravidlami stanovenými pre študentské spoločnosti.

Reálna spoločnosť

Spoločnosť už nadobudla status reálna, dostala meno Footure a uskutočnila všetky potrebné rozhodnutia.

Oficiálne sme začali fungovať dd.mm.yyyy. Svoju činnsoť sme sa rozhodli upriamiť hlavne na služby. V priestoroch školy sme zriadili stolno-footbalovú herňu a rozbehli sme služby spojené s potlačou na "tričká" (no robili sme už aj potlač na spodné prádlo... skutočne originálne). S tým je spojená tak trochu aj výroba, pretože niektorí zákazníci majú požiadavku na hotový produkt "se vším všudy". Oficiálne sa pravidelne stretávame každý pondelok na dvojhodinovke aplikovanej ekonómie, ale aj cez týždeň vyvstane požiadavka, ktorú treba vybaviť, prípadne operatívne vyriešiť. Rečou normálnych ľudí: stále máme čo robiť.

O nás, ako o ľuďoch

Na otázku kto sme existuje jednoduchá a pritom výstižná odpoveď. Sme vysoko organizované zoskupenie mladých ľudí, ktorí pracujú za účelom podnikania pod hlavičkou študentskej spoločnosti, ktorú sme prezieravo nazvali Footure ... hovorí samo za seba. Ale to vám určíte nič nepovie, takže prikročíme k štrukturálnej organizácii v našej spoločnosti.

MenoPoziciaOddelenieAdičná činnosť
Hurtová Jarmila Prezident Komplet MESE
Chalupka Peter Viceprezident Marketing -
Bandúrová Silvia Pracovník Marketing -
Gardian Jan Pracovník Marketing MESE, Grafika
Jankeová Ivana Pracovník Marketing MESE
Kollar Matej Pracovník Marketing Tvorba WWW
Masariková Monika Pracovník Marketing -
Šujak Ján Pracovník Marketing -
Zigová Barbora Pracovník Marketing -
Šanoba Ľuboš Viceprezident Personálne MESE
Bačík Matej Pracovník Personálne MESE
Posluchová Lenka Pracovník Personálne MESE
Strenková Nina Viceprezident Finančné -
Behrová Jana Pracovník Finančné -
Janiková Zdenka Pracovník Finančné -
Lovíšková Jana Viceprezident Výrobné Design
Hamárová Mária Pracovník Výrobné Plagáty

Ako ste si už po zbežnom prehliadnutí tabuľky uvedomili, väčšina našich zamestnancov pracuje v oddelení marketingu. To by sa síce mohlo zdať ako nie veľmi šťastné riešenie, ale naša spoločnosť sa vyznačuje vysoko pružnou štrukturalizáciou a prispôsobivosťou. To znamená, že ak napríklad príde do výroby požiadavka, ktorú by sme s našou štandardnou výrobou nezvládli, nastane krátkodobá reštrukturalizácia, v rámci ktorej presunieme potrebné množstvo pracovnej sily do tejto oblasti. No a v pokojovom stave (v stave kedy zákazky zvádame aj s danou pracovnou silou) je výhodné, ak v marketingu pracuje viac ľudí, pretože práve oni sa podieľajú na tvorbe a získavaní nových zákazníkov.

Valid HTML 4.01! Best on any browser Blindfriendly web Valid CSS! robots.txt